Naming Convention

Competition Doom aka. CNDOOM, a COMPET-N reboot, v2 or whatever you want to call it.
Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Naming Convention

Post by Konceptz »

I have a demo to upload for doom 2 max episode 1, in the naming for the demo do i call it movie or episode 1? Thanks!

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

Something like this:
.... wrong :(
etc...

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

uhh, sry for mistake... it should be:
plutonia-max-episode1-0123456.lmp
doom2-speed-episode2-0123456.lmp
doom1-nightmare-episode3-0123456.lmp

but I'll fix your upload so don't worry about it. Also, either script didn't detect demo correctly or something is wrong with demo. Have to check it later after work as episode is not properly detected.

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

uh oh, I tested in the tool with the correct naming scheme and it was able to say episode 1, would it be easier for you if I just upload it again with the correct name and delete the other one?

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

nah i fixed it already and reuloaded, yeah it detected episode1 but not correct.

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

Alright thanks, so it's all good then?

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

yup, ty for demo, hoping you will record few more.
When you test demo here: http://www.doom.com.hr/cndoom/testdemo.php
EP/Movie: flag should say E for episode, M for movie and D for normal run.

So I guess you didnt add -episode 1 when recording

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

oh damn that's what I didn't do, i just did -warp 1. Anyway, thanks for the help FX, and I'll be definitely working on ep 2 and 3 and the full game movie

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

Yeah, requires additional command line but this is all you need (from rules/faq):
Recording demos for Competition Doom
To make sure everything will work smooth, to record VALID demo you have to use command line parameters or Competition Doom launcher:
-speed, -nmare, -max, -episode x, -movie
btw. launcher will do everything for you, you just have to click category/map(episode) you want to play.

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

Oh I can't use the launcher for some reason, it says
"cannot start or run due to incompatibility with 64-bit version of Windows. Please contact the software vendor to ask if a 64-bit windows compatible version is available."
So I've been just running a .bat with the command lines.

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

Well, that is really weird as I only have 64-bit systems like w7, w8.1 and w10. Have you tried the latest beta version?
http://www.doom.com.hr/cndoom/cnlaunch- ... -beta7.zip

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

hmm, it says:
"This version of %1 is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computers system information to see whether you need a x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher."

I'm running windows 7 x64 version 6.1.7601 SP1
Specs:
i7 4790k
asus gtx 970 4gb
G.Skill ripjaws 8gb ddr3 2133
asus sabertooth v2 TUF
Samsung 850 pro

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

Launcher requires Net Framework v2.0. Try to download and install https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... px?id=1639

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

Yeah I can't even install 2.0, even after the compatibility stuff is sorted out.

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

I'll look into that, bug filled.

Konceptz
noob
Posts: 16
Joined: 11.08.2015 09:24
Location: USA

Re: Naming Convention

Post by Konceptz »

Aight cool, by the way the link to download my demo gives me the:
Sorry, but our imp was unable to find requested page!
Because you know, I had to check out my own demo :)

User avatar
fx
nightmare
Posts: 636
Joined: 30.11.2003 04:00
Location: Zagreb, Croatia

Re: Naming Convention

Post by fx »

Yup, I've uploded it under wrong category. Sorry for that.